Although Saab is at a critical point between life and death, Youngman is still optimistic about its future and has put forward a 2012+ product plan .
Huang Zhiqiang, vice president of Zhejiang Youngman Passenger Car Group, said that the first thing Youngman will do after completing the Saab acquisition is to expand Saab’s product lineup to the higher and lower ends, and will launch new products such as the 91, 96X and 97. These new products will be made by their planned Swedish joint venture which will focus solely on R&D ( Research & Devellopment ) of new models.
Huang believes Saab has advanced technologies and strong R&D ability. It has an R&D center with more than 1,000 staff. Saab has a huge potential, but its problem is lack of funds.
Youngman and Pangda revealed that the acquisition plan has already been submitted to China’s National Development and Reform Commission. But they are still drafting the concerned business plan and feasibility report.
Youngman plans three steps for Saab’s future development. First, Saab will resume production in a short period, which could be realized once the Chinese investment is in place. Second, Saab is expected to break even and sell more than 80,000 vehicles annually in the second year after it resumes production, since it has such a strong partner as Pangda. Thirdly, Saab will gradually return to a profitable situation.
However, Saab’s road to production resumption is not going as smoothly as planned. Saab has postponed its production resumption schedule from August 9th to August 29th due to lack of funds. If Saab fails to find an investor to pay the employees in two weeks, it will be forced into liquidation, and its partnership deals with Youngman and Pangda will be voided completely.
Huang Zhiqiang, vice-président du Zhejiang Youngman Groupe voitures de tourisme, a déclaré que la première chose que va faire Youngman , après avoir terminé l'acquisition de Saab sera d'élargir la gamme de produits Saab jusqu'aux extrémités supérieures et inférieures, et va lancer de nouveaux produits tels que le 91, 96X et 97. Ces nouveaux produits seront effectués par leur projet d'entreprise commune qui se concentrera uniquement sur la R & D ( Recherche & Dévellopement) de nouveaux modèles.
Huang pense que Saab a des technologies avancées et une forte capacité de R & D. Il a un centre de R & D avec plus de 1000 collaborateurs. Saab a un énorme potentiel, mais son problème est le manque de fonds.
Youngman et Pangda avaient révélé que le plan d'acquisition avait déjà été présenté au développement national de la Chine et la Commission de réforme (NDRC). Mais ils en sont encore qu'à la rédaction du plan d'affaires et du rapport de faisabilité.
Les plans de Youngman sont faits de trois étapes pour le développement futur de Saab. Tout d'abord, Saab va reprendre la production sur une courte période, ce qui pourrait être réalisé une fois que l'investissement chinois est en place. Deuxièmement, Saab est attendu à l'équilibre en vendant plus de 80.000 véhicules par an durant la deuxième année après la reprise de la production, grâce à un partenaire aussi solide que Pangda. Troisièmement, Saab va progressivement revenir à une situation profitable.
Cependant, la route de Saab vers la reprise de production ne va pas aussi facilement que prévu. Saab a reporté sa date de reprise de la production du 9 août au 29 août en raison du manque de fonds . Si Saab ne parvient pas à trouver un investisseur pour payer les employés dans deux semaines, il sera contraint à la liquidation, et ses accords de partenariats avec Youngman et Pangda seront complètement annulés .
Source : China Car Times
Credit photo : web .
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