mardi 31 janvier 2012
A very special 9000 spotted on racetrack in karlstad.
The Saab Owners Club of Great Britain & Top Gear in February on TV
"Following the their approach to us a few weeks back we have now supplied almost all of the cars for 2 days of location filming. However, although some of us were present even we do not know the full content of the film so it will be a bit of a surprise to all of us. It will, we are sure, contain some of the normal Top Gear humour so we don’t all expect to escape unscathed! We are assured that, overall, Saab will come out looking good."
La légendaire emission anglaise nommée Top Gear prépare un hommage à Saab couvrant "plus de 50 années de production de Saab". Et la production a contacté le légendaire Saab Owners Club pour les aider en leur fournissant des voitures. A cet instant, nous ne pouvons pas dire rien de plus.
«Suite à l'approche il ya quelques semaines, nous avons maintenant fourni la quasi-totalité des voitures pour 2 jours de tournage en décors naturels. Cependant, bien que certains d'entre nous étaient présents, nous ne connaissons pas le contenu complet du film de sorte que ce sera une vraie surprise pour nous tous. Il contiendra, nous en sommes sûrs, quelques brins d'humour Top Gear normal de sorte que nous ne nous en sortirons pas tous indemnes ! Nous sommes assurés que, globalement, Saab figurera parfaitement. "
Programmation de l'émission prévue durant la deuxième quinzaine de Février sur BBC2 .
More informations here
En attendant , un petit flashback en 2007 avec l'essai de la 9-5 Aero .
Une usine à Trollhättan sans Saab ?
Hans Bergqvist said this morning at a press conference that it is possible to produce something else than Saab at the plant inTrollhättan. - It is not clear that all stakeholders want to make Saab.We sell a car factory, which is not intended to produce only Saab cars. There are different interests, different business plans, saidHans Bergqvist.
lundi 30 janvier 2012
Erik Carlsson récompensé par Bilsport.se
A cette occasion , Erik Carlsson s'est vu remettre un prix spécial des mains de l'éditeur Stig L.Sjöberg .
photo : bilsport.se
Sweden has payed for Saab's EIB loan
Sweden’s Debt Office has paid back loans the European Investment Bank made to Saab, with the country now being the bankrupt carmaker’s biggest creditor.
L'Office de la dette a dû rembourser les prêts qu'elle garantissait auprès de la BEI de 400 millions d'Euros, dont le constructeur automobile a utilisé € 217 millions. «La dette s'élève à un peu moins de 2,2 milliards de couronnes (325 millions de dollars),"a déclaré l'Office de la dette dans un communiqué vendredi. Comme garantie, Office de la dette Suède a pris part à Saab Automobile Pièces et Outils Automobiles Saab, qui selon l'Office valent plus que le prêt.
Selon la porte-parole Jerndal UNII, la faillite de Saab a déclenché le paiement. Elle a ajouté que la Suède est restée en faveur de la vente de l'entreprise dans son ensemble plutôt que de le briser dans le processus de faillite.Le prêt de 400 millions a donné au gouvernement suédois, ainsi que la BEI, un droit de veto sur les changements de propriétaires.Source : inautonews
dimanche 29 janvier 2012
5 candidats au rachat de Saab !
"- Je ne peux pas dire avec qui nous sommes en pourparlers. Mais nous avons un dialogue avec quatre ou cinq parties intéressées que nous estimons avoir un intérêt sérieux."
"- I can not say who we are in discussions with. But we have a dialogue with four or five interested parties that we think, have a serious interest."
Source : Ttela.se
samedi 28 janvier 2012
30% discount Hirsch sur upgrades pour modèle jusque 2008!
Starting February 1:st, Hirsch Performance offers a special discount on all performance upgrades for vehicles from model year 2008 and older.
This special offer makes it possible for owners of older Saab models to upgrade their vehicles at a very attractive price and enjoy the Hirsch Performance driving experience.
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vendredi 27 janvier 2012
Youngman will place a bid on Saab, monday morning!
Brighwell Holdings " We have our own platform" .Interview par DI.se
"Nous sommes juste à quelques jours, peut-être une semaine. Cela est dû à certaines valeurs finales qui doivent etre chiffrées. Cela a été une tâche énorme, étant donné la taille de Saab, les ressources et toutes les personnes impliquées », a déclaré Ahmed Zamier à di.se.
«Nous entrons maintenant assez rapidement dans la phase de prise de décision, ce qui signifie que les administrateurs vont éventuellement demander des soumissions des différentes parties, et de prendre des décisions ," poursuit-il.
Les administrateurs ont jusqu'ici gardé un profil bas en public autour de la vente des actifs de Saab. Ahmed Zamier les décrit comme «coopératifs et professionnels» dans le processus jusqu'ici.
Youngman , selon DI.se, devait faire une offre pour Saab cette semaine, mais jusqu'à présent aucune donnée n'est connue. Selon les informations disponibles, Youngman serait prêt à faire une offre pour 5 milliards de SEK et d'investir autant pour le développement de nouveaux modèles sur la plateforme PhoeniX.
Comment evaluez vous la dangerosité de Youngman dans le processus de soumission?"Dangerosité n' est pas le bon terme. Notre offre se base sur des actifs - nous ne cherchons pas à acheter un pays, ou quelque chose de similaire ".
Mais vous enchérissez sur la société en faillite?«Oui, nous placons une offre sur la même chose. Youngman était très bruyant dans les médias, ce qui est bien. Mais je n'ai rien vu arriver ", a déclaré Ahmed Zamier.
General Motors, GM, qui détient une grande partie de la technologie pour les modèles actuels de chez Saab, a annoncé la semaine dernière qu'ils ne transmettrons aucune licence, indépendamment de la nationalité de l'acheteur.C'est donc un obstacle majeur, même pour Brightwell Holdings .
Mais Zamier Ahmed dit qu'il est en contact avec «les décideurs au sommet de GM», et qu'il croit encore que GM peut être convaincu.
"Si GM continue à émettre leurs licences, nous pouvonsalors commencer la production dans les prochaines semaines. Mais si GM, au pire, ne veulent pas aller dans cette voie, cela ne veut pas dire que nous ne sommes pas intéressés par Saab ", a déclaré Ahmed Zamier, qui dit que Brightwell Holdings pourrait néanmoins produire des voitures parce que la société d'investissement a une plate-forme dont elle est propriétaire.
N'est pas trop optimiste de votre part de prétendre être en mesure de commencer la production sans un feu vert de GM?«Depuis que nous avons notre propre plate-forme, ce n'est plus de l'optimiste. Elle a été développée en interne par l'une des sociétés détenues par Brightwell Holdings ", a déclaré Ahmed Zamier sans vouloir donner plus de détails.
Ce week-end, il se rendra à Detroit, dit-il.
Allez-vous visiter GM?"Qui sait".
Brightwell Holdings company will soon offer:
"We are just a few days, maybe a week. This is due to some final values that must be encrypted. This was an enormous task, given the size of Saab, resources, and everyone involved," said said Ahmed Zamier to di.se.
"We are now moving fast enough in the phase of taking decisions, which means that administrators will eventually ask for submissions from various parties, and make decisions," he says.
Administrators have so far kept a low profile in public about the sale of assets of Saab. Zamier Ahmed described them as "co-operative and professional" in the process so far.
Youngman, according to DI.se, was to bid for Saab this week, but so far no data are known. According to available information, Youngman would be willing to make an offer for 5 billion SEK and to invest as much in the development of new models on the platform Phoenix.
How do you rate the dangerousness of Youngman in the bidding process?"Danger is not the right word. Our offer is based on the assets - we are not looking to buy a country, or something similar."
But you are bidding on the bankrupt company?"Yes, we place an offer on the same thing. Youngman was very noisy in the media, which is good. But I did not see anything happen, "said Ahmed Zamier.
General Motors, GM, which owns much of the technology to current models of Saab, announced last week that they will not share any license, regardless of the nationality of the buyer. It is therefore a major obstacle even for Brightwell Holdings.
Zami But Ahmed says he is in contact with "decision makers at the top of GM," and he still believes GM can be convinced.
"If GM continues to issue their licenses, we can then begin production in the coming weeks. But if GM, at worst, do not want to go this direction, it does not mean that we are not interested in Saab," said Zamier Ahmed, who says that Brightwell Holdings could still produce cars because the investment company has a platform which it owns.
Is it not overly optimistic on your part to pretend to be able to start production without a green light from GM?"Since we have our own platform, it's no more optimism. It was developed internally by one of the companies owned by Brightwell Holdings, "said Ahmed Zamier without wanting to give more details.
This weekend, he will travel to Detroit, he said.Will you visit GM ?"Who knows".
Source : DI.se
jeudi 26 janvier 2012
Accord de confidentialité signé avec Brightwell Holdings
La Société turque, Brightwell Holdings, dans le cadre du processus de faillite et de rachat de Saab a signé un accord de confidentialité. L'attitude de GM va trancher la question.
Brighwell Holdings veut avoir un coup d'avance sur ses rivaux chinois et indiens , estimant par ailleurs que leurs offres respectives ne recevront de toutes façons pas l'approbation de GM .
Turkish society, Brightwell Holdings, through the bankruptcy process and acquisition of Saab has signed a confidentiality agreement. The attitude of GM will decide the issue.
Apparently Brighwell Holdings wants further commitment in the production of electric vehicles using technology develloped by Saab.Brighwell Holdings wants to have a step ahead of his rivals of China and India, saying also that their offers will not in any case get the approval of GM.
Source ntvmsnbc.com
mercredi 25 janvier 2012
25 Janvier 1962 ,il y a 50 ans, Erik Carlsson remportait son 1er Monte-Carlo
Le classement final du rallye de Monte-Carlo 31e, 20-25 Janvier1962
Erik Carlsson 1 / G. Häggbom, Saab 96
2 Eugen Böhringer / P. Lang, Mercedes-Benz 220SE
3 Paddy Hopkirk / J Scott, Sunbeam Rapier
4 Peter Proctor / G. Robson, Sunbeam Rapier
5 p. Gele / A. Guilhaudin, DKW
6 Gunnar Andersson / V. Karlssen, Volvo Cars
mardi 24 janvier 2012
The Saab museum is saved!
City of Trollhättan, Saab AB and the Wallenberg Foundation - where have you guys that make the Saab Museum in Trollhättan remain. Together, they pay 28 million for the entire car collection.
- This feels understood very well. Saab cars are part of Trollhättan's legacy and now we have saved a piece of Swedish industrial history. But it had definitely not been working without support from Saab AB, the Wallenberg Foundation, and Västra Götaland. We are very grateful to these partners also saw value in the museum and the cars, said Mayor Paul Akerlund, who also points out the need for a formal approval of Trollhättan city council before the purchase is fully implemented.
A lot has happened since Saab by the end of December, went bankrupt. Two bankruptcy trustee was appointed, and later a third co-administrators.
They quickly realized that the money needed to keep Saab's bankruptcy alive. And soon it became clear that the Saab museum that could bring up the first million.
And now it is clear - the museum will remain in Trollhattan. Regarding the operation will Trollhättan City and Region Västra Götaland to be responsible for it.
- We consider it very important to preserve the Swedish industrial history. That collection is now staying in Sweden and Trollhättan is important to us, the cars are also part of our company heritage, says Carina Brorman, Communications Director at Saab AB in a statement.
Time is killing Saab : Saab Cars North America has filed bankruptcy
Comme pour les concessionnaires, ils auront à choisir de déclarer faillite, individuellement ou permettre à l'administrateur de liquidation traitant SCNA ont tendance à leur aussi.
The operation based in Royal Oak, Michigan, ceased operating last month when its parent company did, but resumed distributing parts just this past Thursday. That does not mean, however, that the American business will remain afloat. With no money to keep it going, Saab Cars North America is being liquidated. Sources estimate the company's liquidated assets at around $100 million (give or take $25m), offset by a relatively minor $10.5 million in liabilities.
As for the dealers, they'll have to choose to declare bankruptcy individually or let the administrator dealing with SCNA's liquidation tend to theirs as well.
Source Autoblog