You should see from Monday on a makeover here. We should thus be more readable and give new life to your favorite Saab blog . We hope to have the pleasure of uniting more readers with a better interaction between you and us. Anyway quick informations, alternatives & exclusives news are still on the agenda for your pleasure. We hope this new version will inaugurate a new page for us and for Saab.
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mercredi 29 février 2012
Some changes on Saablog-in
Vous devriez à partir de Lundi constater un changement de look ici même . Nous devrions ainsi être plus lisible et donner un souffle nouveau à votre blog saabiste préféré . Nous espérons ainsi avoir le plaisir de fédérer plus de lecteurs avec une meilleure interaction entre vous & nous .En tout cas le traitement des informations dans les meilleurs délais , des infos alternatives et exclusives restent à l'ordre du jour pour votre bon plaisir . Nous espérons que cette nouvelle version inaugurera une nouvelle ère pour nous et pour Saab .
J'ai écrit à BMW ....
Bon , je ne suis pas journaliste , je suis rien mais j'ai tenté d'en savoir plus concernant les intérêts de BMW vis-à-vis de Saab . J'ai eu le privilège d'avoir un contact avec la directrice de la communication Micaela Sandstede en direct de Münich ... Pour résumer , rien n'est fondé et BMW ne s'est jamais interessé à Saab et par conséquence les administrateurs suèdois raconteraient n'importe quoi ...La langue de bois allemande est rugueuse
"Saab et BMW Group ont décidé de ne pas divulguer aucune information détaillée sur la portée du contrat de fourniture qui avait été annulé l'année dernière. Nous sommes toujours liés par cet accord.
Malheureusement, je ne participerai pas au Salon de Genève. Mais même si j'y étais je ne pourrai pas vous en dire plus au sujet d'autres projets avec Saab parce qu'ils n'existent pas !
Les rumeurs que vous lisez sont fausses ."
Les rumeurs que vous lisez sont fausses ."
Theories about GM & Saab
I found those several comments on the web . I think they are interesting and deserved to be shared here .
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Also, do not be surprised if there are other reasons that GM is fearful of SAABs survival. I have a gut feeling that there is information on actions taken by GM while they owned SAAB. Specifically whether or not GM "cooked the books" and transferred liabilities and debts into SAAB all while transferring assets away from SAAB - the latter we know they did - and all of which would cause them to be crucified by even the government.
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GM aka Communist Obama Motors needs to go bankrupt. Their "technology" is what RUINED Saab to begin with. 9-7x anyone? Did Ford rebadge an Explorer and sell it as a Volvo XC90? Hell no. GM needs to be dumped in the trash where it belongs.
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GM gets money from me in the form of a bailout and then turns down a additional revenue stream? I guess they are not in the mood to make more money.
And please spare me the "let others have their technology" line. Trust me, SAAB doesn't want the GM tech any longer than absolutely neccessary. What is needed is a short term license deal; say 2 years or less to allow the model range to still have 3 vehicles for sale and give SAAB time to finish the Phoenix platform. GM will never have any thing that we actually want or covet for our cars. They are a means to an end right now.
GM screwed SAAB royally as a parent and is now trying to turn the knife even more because they know that if SAAB survives that they will go on to great things and it will show the total ineptitude of GM as a whole that they couldn't be successful when they owned SAAB.
I can't wait for GM to go bankrupt and hopefully this time our stupid government here in the USA will let them.
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GM obviously doesn't care (and surely Americans don't) about what happens to employees in Trollhättan. The culture at GM has always been arrogant and self-serving, whether at union or corporate levels. Ford worked out a deal to sell Volvo, Land Rover, Jaguar, Aston Martin and somehow it all worked out nicely. Yet when it comes to GM, they can't let a sick child get proper treatment.
Surreal. I'm pro free-market, capitalism, no regulation, etc,, in other words, I'm pro-business, but what GM has done here is appalling and inexcusable.
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Whats funny is how many things Saab developed while it was with GM and then GM turns around and patents Saabs technologies, gets rid of Saab and now wont let Saab use their own tech in their cars. Thats the way corporate greed works, GM squeezed Saab dry and then threw it away. Without Cadillac and Saab tech GM would be nothing.
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Also, do not be surprised if there are other reasons that GM is fearful of SAABs survival. I have a gut feeling that there is information on actions taken by GM while they owned SAAB. Specifically whether or not GM "cooked the books" and transferred liabilities and debts into SAAB all while transferring assets away from SAAB - the latter we know they did - and all of which would cause them to be crucified by even the government.
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GM aka Communist Obama Motors needs to go bankrupt. Their "technology" is what RUINED Saab to begin with. 9-7x anyone? Did Ford rebadge an Explorer and sell it as a Volvo XC90? Hell no. GM needs to be dumped in the trash where it belongs.
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GM gets money from me in the form of a bailout and then turns down a additional revenue stream? I guess they are not in the mood to make more money.
And please spare me the "let others have their technology" line. Trust me, SAAB doesn't want the GM tech any longer than absolutely neccessary. What is needed is a short term license deal; say 2 years or less to allow the model range to still have 3 vehicles for sale and give SAAB time to finish the Phoenix platform. GM will never have any thing that we actually want or covet for our cars. They are a means to an end right now.
GM screwed SAAB royally as a parent and is now trying to turn the knife even more because they know that if SAAB survives that they will go on to great things and it will show the total ineptitude of GM as a whole that they couldn't be successful when they owned SAAB.
I can't wait for GM to go bankrupt and hopefully this time our stupid government here in the USA will let them.
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GM obviously doesn't care (and surely Americans don't) about what happens to employees in Trollhättan. The culture at GM has always been arrogant and self-serving, whether at union or corporate levels. Ford worked out a deal to sell Volvo, Land Rover, Jaguar, Aston Martin and somehow it all worked out nicely. Yet when it comes to GM, they can't let a sick child get proper treatment.
Surreal. I'm pro free-market, capitalism, no regulation, etc,, in other words, I'm pro-business, but what GM has done here is appalling and inexcusable.
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Whats funny is how many things Saab developed while it was with GM and then GM turns around and patents Saabs technologies, gets rid of Saab and now wont let Saab use their own tech in their cars. Thats the way corporate greed works, GM squeezed Saab dry and then threw it away. Without Cadillac and Saab tech GM would be nothing.
mardi 28 février 2012
Le bureau national de la dette réaffirme sa confiance dans un denouement positif
Le bureau national de la dette est étroitement impliqué dans le processus de vente de Saab après être devenu son principal créancier à la suite de son remboursement d'un prêt garantie de l'UE pour un montant de 324M de dollars à la Banque européenne d'investissement.
En échange, le bureau de la dette a obtenu des promesses dans les affaires de Saab parts et outils,dont la vente potentielle couvrirait son engagement.
"Fondamentalement, tout est entre les mains des receveurs et nous n'avons pas changé sur cette position.Ce qui signifie que nous sommes en contact avec eux et recevons des informations, mais ils sont ceux qui manipulent toutes les questions et les transactions autour de Saab.
"Pour autant que je sache, les récepteurs travaillent sur la vente de l'ensemble de Saab - nous n'avons pas de raison d'en douter . Nous aurons notre argent.».
La porte-parole a ajouté qu'elle n'avait pas connaissance de discussions entre le bureau national et General Motors.
The SNDO is closely involved in Saab's sale process after becoming its largest creditor following its repayment of a US$324m guarantee loan to the European Investment Bank.
In exchange, the debt office has secured pledges in Saab's parts business and tool manufacturer, the potential sale of which it estimates would cover its huge liability.
"I heard on the radio" [about Brightwell], an SNDO spokeswoman told just-auto. "Basically, it is in the hands of the receivers and we have not changed on that position. Which means we are in touch with them and are given information but they are [the] ones who are handling all the issues and dealings around Saab.
"As far as I know, the receivers are working on selling the whole of Saab - we have not had any reason to question that position. We will get our money back."
more on just-auto
En échange, le bureau de la dette a obtenu des promesses dans les affaires de Saab parts et outils,dont la vente potentielle couvrirait son engagement.
"Fondamentalement, tout est entre les mains des receveurs et nous n'avons pas changé sur cette position.Ce qui signifie que nous sommes en contact avec eux et recevons des informations, mais ils sont ceux qui manipulent toutes les questions et les transactions autour de Saab.
"Pour autant que je sache, les récepteurs travaillent sur la vente de l'ensemble de Saab - nous n'avons pas de raison d'en douter . Nous aurons notre argent.».
La porte-parole a ajouté qu'elle n'avait pas connaissance de discussions entre le bureau national et General Motors.
The SNDO is closely involved in Saab's sale process after becoming its largest creditor following its repayment of a US$324m guarantee loan to the European Investment Bank.
In exchange, the debt office has secured pledges in Saab's parts business and tool manufacturer, the potential sale of which it estimates would cover its huge liability.
"I heard on the radio" [about Brightwell], an SNDO spokeswoman told just-auto. "Basically, it is in the hands of the receivers and we have not changed on that position. Which means we are in touch with them and are given information but they are [the] ones who are handling all the issues and dealings around Saab.
"As far as I know, the receivers are working on selling the whole of Saab - we have not had any reason to question that position. We will get our money back."
more on just-auto
GM, Saab, les brutes et les truands
« Brightwell nous ont envoyé plusieurs lettres avec des demandes pour entamer une négociation. Nous avons répondu que nous ne sommes pas intéressés. Il n'y a jamais eu de négociations ou de discussions."
TT: Pourquoi ne pas avoir accepté de les rencontrer?
"Nous maintenons notre politique de ne pas vendre des licences de technologie à un nouveau propriétaire de Saab."
TT: Non en aucune façon?
"Non"
TT: En règle générale dans les affaires, tout a un prix.
"Pas dans ce cas," déclare James Cain.
TT: Pouvez-vous décrire pourquoi GM ne veut pas donner à Saab une chance de survivre?
"Ils ont eu plusieurs occasions de survivre. Leurs affaires sont dans un état lamentable depuis longtemps. C'est pourquoi chez GM, quand nous avons eu nos propres problèmes, nous avons décidé de fermer Saab. Ce n'était pas de la faute de GM si Saab a décidé d'arrêter de payer leurs fournisseurs et leurs employés. "
James Cain révèle maintenant que GM était en faveur de Vladimir Antonov , qui est soupçonné de crimes financiers.
"Nous avons eu un accord qui lui permettait d'investir dans l'entreprise, mais il n'a pas réussi."
"Brightwell sent us several letters with requests to begin a negotiation. We replied that we are not interested. There has never been any negotiations or discussions. "
TT: Why not have agreed to meet?
"We maintain our policy not to sell technology licenses to a new owner of Saab."
TT: Not in any way?
"No"
TT: As a general rule in business, everything has a price.
"Not in this case," said James Cain.
TT: Can you describe why GM does not give Saab a chance to survive?
"They had several chances to survive. Their business is in terrible shape for a long time. This is why GM, when we had our own problems, we decided to close Saab. It was not our fault if Saab decided to stop paying their suppliers and employees. "
James Cain reveals now that GM was in favor of Vladimir Antonov,who is suspected of financial crimes.
"We had an agreement that allowed him to invest in the business, but he failed."
TT: Pourquoi ne pas avoir accepté de les rencontrer?
"Nous maintenons notre politique de ne pas vendre des licences de technologie à un nouveau propriétaire de Saab."
TT: Non en aucune façon?
"Non"
TT: En règle générale dans les affaires, tout a un prix.
"Pas dans ce cas," déclare James Cain.
TT: Pouvez-vous décrire pourquoi GM ne veut pas donner à Saab une chance de survivre?
"Ils ont eu plusieurs occasions de survivre. Leurs affaires sont dans un état lamentable depuis longtemps. C'est pourquoi chez GM, quand nous avons eu nos propres problèmes, nous avons décidé de fermer Saab. Ce n'était pas de la faute de GM si Saab a décidé d'arrêter de payer leurs fournisseurs et leurs employés. "
James Cain révèle maintenant que GM était en faveur de Vladimir Antonov , qui est soupçonné de crimes financiers.
"Nous avons eu un accord qui lui permettait d'investir dans l'entreprise, mais il n'a pas réussi."
"Brightwell sent us several letters with requests to begin a negotiation. We replied that we are not interested. There has never been any negotiations or discussions. "
TT: Why not have agreed to meet?
"We maintain our policy not to sell technology licenses to a new owner of Saab."
TT: Not in any way?
"No"
TT: As a general rule in business, everything has a price.
"Not in this case," said James Cain.
TT: Can you describe why GM does not give Saab a chance to survive?
"They had several chances to survive. Their business is in terrible shape for a long time. This is why GM, when we had our own problems, we decided to close Saab. It was not our fault if Saab decided to stop paying their suppliers and employees. "
James Cain reveals now that GM was in favor of Vladimir Antonov,who is suspected of financial crimes.
"We had an agreement that allowed him to invest in the business, but he failed."
"Aucune offre ne peut couvrir les dettes"
A l'issue de la conférence de presse donnée ce matin par les administrateurs , il apparait qu'aucune offre ne peut couvrir le montant des dettes accumulées .Certes un certain nombre d'offres ont été placées venues de Suède et de l'étranger avant la date limite fixée hier pour un rachat global .
Ce sont des offres "indicatives" et non contraignantes avec toutefois les sommes disponibles mentionnées .Des réunions avec les parties prenantes sont planifiées jusqu'à la semaine prochaine .
After the press conference this morning by the directors, it appears that no offer can cover the amount of accumulated debts. While a number of bids were placed from Sweden and abroad before the deadline yesterday for an global solution.
These are offers "indicative" and not binding, however, with the sums of money available mentioned . Meetings with stakeholders are planned until next week.
Source : GP.se
Ce sont des offres "indicatives" et non contraignantes avec toutefois les sommes disponibles mentionnées .Des réunions avec les parties prenantes sont planifiées jusqu'à la semaine prochaine .
After the press conference this morning by the directors, it appears that no offer can cover the amount of accumulated debts. While a number of bids were placed from Sweden and abroad before the deadline yesterday for an global solution.
These are offers "indicative" and not binding, however, with the sums of money available mentioned . Meetings with stakeholders are planned until next week.
Source : GP.se
Saab en danger de mort .
Alors que Youngman et Mahindra semblaient definitivement hors-jeux et que Brightwell affirmait avoir les meilleures chances de l'emporter aux yeux de General Motors , la nouvelle du renoncement des turcs face à l'obstination de GM sonne comme la mort de l'ultime espoir de voir Saab vendu dans sa globalité .J"ai envie de dire qu'il y a un boulevard maintenant ouvert à tout ceux qui voudraient demanteler Saab .
Adieu Saab 9-3 , 9-4X et 9-5 . Tout semble fini .
While Youngman and Mahindra seemed definitely out of the game and that Brightwell claimed to have the best chance of winning in the eyes of General Motors, the new face of Turkish denial facing the persistence of GM sounds like the death of the last hope to see Saab sold in its entirety.I want to say that there is an avenue now open to anyone wanting dismantle Saab.
Farewell Saab 9-3, 9-4X and 9-5. Everything seems finished.
lundi 27 février 2012
BREAKING NEWS : Brightwell gives up !!
"L'offre a été retirée. Nous avons été en contact avec les administrateurs. En raison de l'attitude de GM, nous ne pouvons pas continuer », a déclaré Ahmed Zamier à di.se lundi soir.
Ce soir Brighwell Holdings a décroché avec GM.
"Tout était sous contrôle et nous attendons des commentaires finale de GM. Le comportement a changé à la dernière minute. Malheureusement, je dois dire que je n'ai jamais connu un tel comportement d'une entreprise de cette taille ", a déclaré Ahmed Zamier et souligne combien il est déçu.
C'est la tentative de parvenir à un accord sur les licences technologiques critiques, dont GM détient les droits de, et la production de 9-4X, qui n'ont pas abouti sur des résultats concrets, selon Zamier Ahmed.
Quelle réponse auriez-vous voulu de GM?"C'est très simple. Nous aimerions qu'ils coopérent ".
Zamier Ahmed a déjà déclaré qu'il a eu des discussions avec GM, et que les signaux étaient positifs. Selon lui, il a été en contact avec les membres de la haute direction de GM, qu' il a également rencontré à Detroit.
On espérait présenter une réponse favorable de la part de GM, jeudi, avec l'offre pour Saab.
Mais Brightwell maintenant ne voit aucun moyen de remettre Saab sur pieds avec la production des modèles 9-3, 9-5 et 9-4X.
"Notre intention a toujours été d'acheter Saab pour que Saab survive, nous avions besoin de démarrer immédiatement la production. Je ne peux pas voir comment la production pourrait être lancée sans la coopération d'une partie de GM », a déclaré Ahmed Zamier.
Selon lui, lui et une équipe de 36 personnesont travaillé sur la valorisation de Saab et sur un plan d'affaires ces dernières semaines - un travail qui a coûté plusieurs millions.
Le plan faisait partie de Holdings Brightwell retrouverait une majorité de la main-d'œuvre ancienne Saab et une production de 200.000 voitures par an dans les deux ans.
"Nous avons mis un plan sur la table pour que Saab survive. GM n'a pas seulement prouvé qu'ils étaient réticents à coopérer. C'est également ma conclusion que GM veut tuer Saab ", a déclaré Ahmed Zamier.
Alors qu'il prodigue des éloges sur les administrateurs, qu'il qualifie de "très professionnels".
"Tout le monde a travaillé avec nous - les administrateurs, les vendeurs et les personnes de chez Saab. Nous étions prêts à investir des centaines de millions d'euros, mais, malheureusement, les plans de GM sont autres ", a déclaré Ahmed Zamier.
The offer has been withdrawn. We have been in contact with administrators. Because of the attitude of GM, we can not continue," said Ahmed Zamier to di.se Monday night.
Tonight Brighwell Holdings stopped with GM."Everything was under control and we are awaiting final comments from GM. Behavior has changed at the last minute. Unfortunately, I must say I have never experienced such behavior from a company of this size," said Ahmed Zamier and underlines disappointed.It is the attempt to reach an agreement on licensing critical technology, which GM owns the rights, and the production 9-4X, which did not lead to concrete results, according Zamier Ahmed.What answer would you want GM? "It's very simple. We want them to cooperate."Zamier Ahmed has said he has had discussions with GM, and the signals were positive. He said he was in contact with members of management at GM, that he also met in Detroit.It was hoped to present a favorable response from GM on Thursday with the bid for Saab.Brightwell but now sees no way to put Saab on foot with the production of models 9-3, 9-5 and 9-4X."Our intention was always to buy Saab for Saab to survive, we needed to start production immediately. I can not see how production could be launched without the cooperation of some of GM," said Ahmed Zamier .He said he and a team of 36 people have worked on the development of Saab and a business plan in recent weeks - a work which cost several million.The plan was part of Brightwell Holdings regain a majority of the workforce and an old Saab production of 200,000 cars a year within two years."We put a plan on the table so that Saab will survive. GM has not only proved that they were reluctant to cooperate. It is also my conclusion that GM wants to kill Saab," said Ahmed Zamier.While he lavishes praise on directors, which he described as "very professional"."Everyone has worked with us - administrators, vendors and people at Saab. We were prepared to invest hundreds of millions of euros, but unfortunately the other GM plans," said Ahmed Zamier .
Valmet Automotive electrifies the Geneva Motor Show 2012
Valmet Automotive, the experienced provider of automotive services, will be participating at the Geneva Motor Show 2012 in March 6 – 18 with electrifying themes. The stand 1245 in Hall 1 presents Valmet Automotive’s engineering and manufacturing skills in premium cars, roof systems and electric mobility.
The Geneva International Motor Show 2012 will be featuring 260 exhibitors, including all of the world’s major car manufacturers, specialists and designers. Furthermore, an entire hall will be dedicated to automotive accessories and special equipment.
This year, the Valmet Automotive stand promises to be more interesting and attractive than in years. The 234 sqm stand area will be showcasing four automotive highlights, each one an evidence of the quality of Valmet Automotive’s engineering and manufacturing competences.
E-mobility, a focus area of Valmet Automotive, will be presented in a fascinating way, combining the present with the future and the no-nonsense approach with visionary ideas.
The 82nd Geneva International Motor Show will be open to the public from March 8 – 18, 2012. The preceding two days, March 6 – 7 are reserved as press days.
For more information about the Geneva Motor Show, please see www.salon-auto.ch.
Fasten Seat Belts
Nous voilà au commencement d'une nouvelle semaine . Elle est considérée par beaucoup comme cruciale et si on s'en tient aux déclarations des administrateurs distillées au cours du mois, on devrait etre fixé sur leur choix cette semaine puisque c'est la fin du mois .
Il ya une ribambelle de repreneurs et de ferailleurs . Ils seraient en tout 14 .Avec des projets radicalement différents ainsi que des origines diverses et variées .Alors faute d'informations en liens directs avec le rachat de Saab, on regarde ce qui se passe tout autour dans le monde de l'automobile actuellement .Et on ne peut pas dire que ce soit encourageant ou rassurant .Les ventes sont difficiles et beaucoup de marques souffrent . Rares sont celles qui peuvent racheter d'autres marques .Ou alors on s'interesse uniquement à l'outil industriel façon Volvo .Voire BMW .
General Motors pourrait fermer Opel en Europe en jouant un double jeu mettant en concurrence directe ses produits américains sur les terres d'Opel.Et c'est vrai que Chevrolet est une marque qui gagne du terrain par chez nous .
Par ailleurs on apprend aujourd'hui que la Chine va arreter d'acheter des véhicules de fonction d'origines étrangères au profit de marques nationales comme Great Wall .
Alors au final reste encore la piste turque qui se dit dans l'attente d'un signal de GM pour que l'affaire soit entendue .
Alors fasten seat belts
photo : Daniel Denis
Il ya une ribambelle de repreneurs et de ferailleurs . Ils seraient en tout 14 .Avec des projets radicalement différents ainsi que des origines diverses et variées .Alors faute d'informations en liens directs avec le rachat de Saab, on regarde ce qui se passe tout autour dans le monde de l'automobile actuellement .Et on ne peut pas dire que ce soit encourageant ou rassurant .Les ventes sont difficiles et beaucoup de marques souffrent . Rares sont celles qui peuvent racheter d'autres marques .Ou alors on s'interesse uniquement à l'outil industriel façon Volvo .Voire BMW .
General Motors pourrait fermer Opel en Europe en jouant un double jeu mettant en concurrence directe ses produits américains sur les terres d'Opel.Et c'est vrai que Chevrolet est une marque qui gagne du terrain par chez nous .
Par ailleurs on apprend aujourd'hui que la Chine va arreter d'acheter des véhicules de fonction d'origines étrangères au profit de marques nationales comme Great Wall .
Alors au final reste encore la piste turque qui se dit dans l'attente d'un signal de GM pour que l'affaire soit entendue .
Alors fasten seat belts
photo : Daniel Denis