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jeudi 23 juin 2011

CEO of Pang Da talks about Saab

Pang Qinghua, CEO of the Pangda Automobile Trade Corporation, the company hailed as Saab's savior, had a short interview with the Beijing Times where he answered questions regarding Pangda's proposed partnership:
Beijing Times: "When the four-way cooperation (between Pangda, Spyker, Saab and Youngman) agreed upon, what work needs to be done now?"
Mr. Pang: "Currently surveys are still being conducted, [according to which] Saab is doing very well. After [that] is completed, the official signing ceremony will take place, [with the document] being sent to the National Development and Reform Committee. Pangda and Youngman will be very cautious about the application process."

Beijing Times: "BAIC bought the intellectual rights to a part of Saab's technology in 2009, [now with] Pangda and Youngman about to bring over Saab models, is there any danger of copyright disputes arising?"
Mr. Pang: "BAIC bought the rights to the old 93 and 95 platforms, which are currently used in a portion of Saab's vehicles, and will not be phased out of production until 2014. The vehicles we are bringing over this year include a number built on [those] platforms]. We have agreed to cooperate with BAIC and we hope that [we can avoid] any legal disputes from arising. Actually, if we sold only vehicles based on the 93 and 95 platforms, we would not infringe on BAIC's property rights."

Beijing Times: "Youngman wants to cooperate with and control a part of Saab, are they thinking of using this channel to sell Youngman and Youngman Lotus cars?"
Mr. Pang: "I don't know what Pang Qingnian [head of Youngman] is thinking. [As far as] I am the head of the sales division, I can state clearly, [we] will only sell Saab vehicles. [Even if] Pang Qingnian gives me non-Saab vehicles, I will not sell them."

Pang Qinghua, PDG de la Société Pangda Automobiles, la société saluée comme le sauveur de Saab, a eu une courte entrevue avec le journal Beijing Times, où il a répondu aux questions concernant le partenariat avec Saab :

Beijing Times: "L'accord de principe etant signé entre les quatre acteurs de la coopération ( Pangda, Spyker, Saab et Youngman) , quelle tâche doit etre accomplie maintenant?"

M. Pang: "Actuellement, les enquêtes sont toujours en cours, selon lequelles Saab fait un sans-Faute . Après viendra la cérémonie des signatures officielle puis le document doit être envoyé au Comité national du développement et des réformes.Nous ,  Pangda et Youngman , serons très prudents sur le processus de demande. "

Beijing Times: "BAIC a acheté les droits intellectuels pour une partie de la technologie Saab en 2009, et maintenant Pangda et Youngman sont sur le point d'importer des modèles  Saab, y at-il danger de conflits d'auteurs en découlant?"

M. Pang: ". BAIC a acheté les droits pour les anciennes plate-formes 93 et 95 , qui sont actuellement utilisés dans une partie de véhicules de Saab, et ne seront pas supprimés de la production jusqu'en 2014. Les véhicules que nous importerons au cours de cette année comprennent un certain nombre de véhicules construits sur ces meme plates-formes. Nous avons accepté de coopérer avec BAIC et nous espérons que nous pourrons éviter tout litige découlant de ces faits.En fait si nous vendions uniquement des véhicules  sur la base des plateformes 93 et ​​95 actuelles, nous n' empiéterions pas  sur les droits de propriété de BAIC. "

Beijing Times: "Youngman veut coopérer avec une partie et  contrôler un peu de Saab, pensent-ils utiliser ce canal pour vendre des Youngman et Youngman Lotus?"

M. Pang:.. «Je ne sais pas ce que Pang Qingnian [chef de Youngman] pense . Quant à moi , en tant que chef de la division des ventes, je peux affirmer clairement que nous ne vendrons que des véhicules Saab et même si Pang Qingnian me donne d'autres véhicules que Saab , je ne les vendrai pas. "

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